رونق تولید ملی در سایه جهاد اقتصادی امکان پذیر است

کاهش مصرف انرژی

5/3/2020 12:00:00 AM - 5/3/2020 12:00:00 AM
|
|

ایران کشوری سرشار از نعمت‌های طبیعی است. کشور ما در رتبه‌های نخستین برخورداری از نفت و گاز قرار دارد اما این وفور نعمت نباید دلیلی بر اسراف منابع و نعمت‌های طبیعی شود. ما باید به فکر کاهش مصرف انرژی در خانه، محل کار و... باشیم تا بتوانند در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنند. راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد. صرفه جویی ، توجه به برچسب انرژی ، کم کردن درجه حرارت و...
علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مسئولیت ما در برابر آیندگان یکی دیگر از دلایلی است که باید به فکر کاهش مصرف انرژی خانه باشیم. آیندگان نیز حق استفاده از نعمت‌های الهی را دارند و کشور موفق کشوری است که در برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار موفق عمل کنند.
از طرفی باید به این نکته توجه کنیم که بسیاری از انرژی‌ها تمام‌شدنی هستند و سال‌های طولانی زمان می‌برد تا بازسازی شوند و گاهی ممکن است برخی از آنان بعد از پایان ذخایر زیرزمینی دیگر بازتولید نشوند.
یکی دیگر از دلایل مهم صرفه‌جویی، گرم شدن زمین است. استفاده از برخی از انرژی‌ها موجب گرم شدن زمین و در نتیجه آسیب‌رسانی به آن می‌شود؛ بنابراین همگی باید در کاهش مصرف انرژی خانه‌ها و اماکن مختلف کوشا باشیم تا اول از همه خودمان را از خطرات احتمالی نجات دهیم.

روابط عمومی شرکت صنایع چوب خزر کاسپین